آرایشی و بهداشتی؛ همانطور که از نام این نوع شرکت مشخص است از دو نوع فرآورده آرایشی و فرآورده بهداشتی تقسیم شده است که فرآورده آرایشی شامل انواع پودرهای آرایشی، رژلب و ... است و فرآورده بهداشتی شامل صابون، سفیدکننده، پاککننده و ... است.
ابتدا به تعریف مختصری از لوازمآرایشی و بهداشتی میپردازیم، وسایل آرایشی و بهداشتی به وسایلی گفته میشود که افراد برای آراستن خویش از آنها استفاده میکنند که این وسایل برای استعمال خارجی همچون صورت، بدن و مو بکار میرود.
همانطور که مشاهده میکنیم امروزه افراد به آراستگی، تمیزی خود بسیار اهمیت میدهند و بسیار از این لوازمآرایشی و بهداشتی استفاده میکنند.
به این خاطر افراد تصمیم میگیرند که مقداری از سرمایه خود را در این زمینه سرمایهگذاری کنند و باهدفی واحد که کسب سرمایه است شروع به فعالیت نمایند برای شروع فعالیت حداقل دو نفر سهامدار لازم است.
لوازمآرایشی و بهداشتی از طبقات گوناگونی همچون موارد زیر تشکیل شده است:
افراد موظفاند که برای شروع فعالیت خود مجوزهای مربوطه را دریافت و به ثبت شرکت بپردازند و حتی برای محصولات خود باید برندی را طبق مقررات تعیین نموده تا مشتریان محصولات را شناخته و با اطمینان کاملی میتوانند به خرید و مصرف لوازم بپردازند.
درنتیجه از این طریق میتوانند متقاضیان زیادی را برای استفاده از محصولات خود جلب کنند.
بر روی برچسب محصولات باید موارد زیر حتماً قیدشده باشد:
مدارک موردنیاز عبارتاند از:
تولید و فروش ساعت؛ فروشگاهی که در آن انواع ساعتهای مچی، دیواری و رومیزی از برندهای مختلف و با تنوع کاری بهفروش میرسد.
بخشی از سرمایه اولیه مربوط به هزینه مغازه ساعتفروشی مثل پول رهن یا اجاره ماهیانه بسته به محله هر مغازه متفاوت است.
هزینه مغازه ساعتفروشی شامل هزینه اجاره ماهیانه، هزینه آب، برق، گاز و تلفن، هزینه حقوق و دستمزد و بیمه، هزینه خواب جنس، هزینههای خرید و هزینههای جانبی خرید عمده ساعتفروشی است. سرمایه لازم برای مغازه جهت خرید اجناس نیز به متراژ مغازه بستگی دارد
هزینه بعدی مربوط به ویترین مغازه و تجهیزات فروشگاه است که بر اساس متراژ مغازه و نیاز فروشگاه و سلیقه شخصی محاسبه میشود
صرفنظر از متراژ مغازه و ابتدا حدود 20 الی 50 میلیون تومان به سرمایه لازم برای ساعتفروشی و خرید بهصورت عمده اختصاص دهند و بعد از کسب درآمد ساعتفروشی از مغازه خود، بهمرورزمان سرمایه لازم برای خرید ساعتها را افزایش بدهند.
در حالت ایدئال بهتر است هر دو مکمل هم باشند ولی بسته به شرایط میتوان از یک پلتفرم استفاده کرد.
ساعتفروشی اینترنتی که بهعنوان فروشگاه اینترنتی فروشگاه ساعتفروشی شناخته میشوند نسل جدیدی از مراکز فروش ساعتفروشی در کشور هستند.
این فروشگاهها به دو صورت مستقل و یا وابسته با مغازه فروشگاه ساعتفروشی فعال هستند؛ که هرکدام معایب و مزایای خود رادارند.
بهطور مثال فروشگاه اینترنتی فروشگاه ساعتفروشی هزینه اولیه کمتری برای شما خواهد داشت چون هزینه مکان و راهاندازی و امنیت کمتری را متحمل میشود و از طرف دیگر فروشگاه ساعتفروشی آنلاین وابسته به فروشگاه ساعتفروشی فیزیکی به دلیل اینکه درگاه فروش مکملی برای یک مغازه فروشگاه ساعتفروشی موجود و شناخته در بازار است معمولاً در بحث جلب اعتماد مشتری کار راحتتری خواهد داشت.
این در حالی است که یک فروشگاه اینترنتی ساعتفروشی نیازمند تولید محتوای اعتماد ساز و ایجاد بستری مناسب برای جلب اعتماد مشتری است که هیچگونه شناختی از ما ندارد که این مسیری نسبتاً سختتری را برای شما ایجاد میکند.
منطقه فروش جنس و سطح مشتریهای مغازه ساعتفروشی تأثیر به سزایی در میزان درآمد ساعتفروشی دارند.
مغازه ساعتفروشی یکی از بالاترین درصدهای سود مشاغل در ایران را به خود اختصاص میدهد و بنا به شرایطی که در ادامه معرفی خواهند شد از حدود 20 الی 100 درصد متغیر خواهد بود.
در ابتدا به اتحادیه صنف ساعتفروشان مراجعه و تقاضای پروانه کسب کنید.
مدارک موردنیاز برای اخذ پروانه کسب ساعتفروشی:
عکاسی صنعتی حوزه وسیعی است که چندین شاخه از عکاسی و تخصص در زیر آن قرار میگیرند.
عکاسی صنعتی به شاخههایی از عکاسی با اهداف تجاری اشاره دارد تا یک کالا یا برند یا حتی یک فرد تبلیغ یا یک کالا یا خدمات به فروش رسانده شوند.
هر کسبوکاری که داشته باشید، داشتن عکسهای باکیفیتی از محصول یا خدمات که بتواند توجه مشتری را به خود جلب کند و همچنین قادر باشد تأثیر ماندگاری بر ذهن او بگذارد، برای موفقیتتان بسیار حیاتی است.
شما نیاز دارید در فضای حقیقی و مجازی، خود را به مخاطب معرفی کنید و جلوهای بصری در ذهن او بسازید.
به عبارتی هر نوع عکاسی که عکسبرداری باهدف فروش صورت گیرد در زیرشاخه عکاسی صنعتی قرار میگیرد.
از عکاسی تبلیغاتی بهطورکلی باهدف به نمایش گذاشتن یک کالا، خدمات، برند یا یک فرد در تبلیغات چاپی مانند مجلات، روزنامهها، بروشور و غیره استفاده می شود.
شما می توانید در وب سایتها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات دیجیتالی و بیلبوردها شاهد استفاده از این نوع عکاسی برای تبلیغ یک کالا یا خدمات باشید.
عکاسی تبلیغاتی یکی از محبوبترین شاخههای عکاسی است که هدف اصلی آن ترغیب افراد به خرید است.
عکاسی هوایی شاخهای از عکاسی است که تصاویر از ارتفاع بالایی گرفته میشود.
عکسها با استفاده از دوربینهای پیشرفته از درون هلیکوپترها، سیستمهای هواپیمایی، پاراشوت (چتر نجات) و بالونها گرفته میشوند.
مفاهیم استفادهشده در عکاسی هوایی شامل فاصله کانونی، تعداد فریمها، علائم اطمینان، پوشش استریوسکوپیک، خطوط هوایی و نقشههای راهنما میشود.
عکاسی معماری و نمای داخلی شامل عکسبرداری از ساختمانها، بناها و نمای داخلی یک خانه یا رستوران یا هرگونه فضایی میشود.
عکاسان این رشته از عکاسی با استفاده از تکنیکهای نورپردازی و عکاسی زیبایی یک نما یا فضای داخلی آن را به تصویر میکشند.
از این نوع عکاسی در تبلیغ یک رستوران، آپارتمانها برای وبسایتهای مشاوره املاک، خانه ها و موارد متعدد دیگر برای جذب مشتری استفاده می شود.
متأسفانه، برای شرکتی که در مراحل ابتدایی تأسیس خود قرار دارد، اختصاص دادن هزینه برای استخدام یک عکاس حرفهای به نظر یک هزینه اضافی است.
این قبیل شرکتها خیلی راحت در دام استفاده از تصاویر استوک میافتند یا حتی سعی میکنند خودشان این وظیفه را بر عهده بگیرند؛ اما باید بگوییم استخدام یک عکاسی حرفهای برای رشد برند شما از همان ابتدا بسیار الزامی است.
هدف عکاسی صنعتی، متقاعدسازی مشتری است؛ بنابراین اصلیترین فواید عکاسی صنعتی این است که بتوانید نظر مثبت مشتری را جلب کنید و با ارائهی شیوهای جدید و جذاب، در ذهن او ماندگار شوید. بدیهی است برای رسیدن به این منظور، احتیاج به تیمی حرفهای و خلاق است تا بتواند بازار هدف را شناسایی کند و با شناخت و درک نیازهای مخاطب، بتواند سوژهی عکاسی را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد.
شرکتهای مختلفی برای شما کار مارکتینگ و بازاریابی انجام میدهند و بهطور حرفهای به شما کمک میکنند تا بتوانید محصول یا خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب ارائه دهید.
با توجه به آنکه فواید عکاسی صنعتی و وجود عکسهای باکیفیت و خلاقانه بر کسی پوشیده نیست، عکاسی صنعتی در ایران رو به افزایش است و شرکتهای بزرگ تبلیغاتی گامهای مؤثری در این مسیر برداشتهاند.
اولین حرکت در ابتدا این است که با خود تکلیفتان را روشن کنید: چرا میخواهید تولیدی پوشاک راه بیندازید؟
برای موفقیت در کار تولید پوشاک نباید ملاک اولتان درآمدزایی باشد، زیرا در این صورت، شاید نتوانید چنانکه بایدوشاید در این مسیر موفق شوید و پیشرفت کنید.
تولید پوشاک دارای فراز و نشیبهای فراوان و لازمهی آن صبر و بردباری است و پیش از هر چیزی به علاقه و حوصله نیاز دارد.
پیشنهاد میکنم در اول کار حتی به فکر زیان نیز باشید و خود را برای مقابله با مشکلات آماده کنید.
اولین مرحله در راهاندازی تولیدی لباس، مشخص کردن هدف است. فردی که میخواهد اقدام به راهاندازی تولیدی لباس کند اولازهمه باید از خود بپرسد که به چه علت میخواهید تولیدی لباس راهاندازی کنید.
اگر پاسخ این سؤال تنها درآمدزایی در این حرفه باشد این بدین معناست که این فرد به حرفهی تولیدی لباس علاقهی چندانی ندارد و همین مسئله میتواند در ابتدای راه برای او مشکل ایجاد کند زیرا اگر تنها هدف از راهاندازی تولیدی لباس درآمدزایی باشد ممکن است آنچنانکه باید در این مسیر پیشرفت نکند.
پسازاین که هدف خود از راهاندازی تولیدی لباس را مشخص کردید و زیانهای احتمالی را پیشبینی کردید. حال وقت آن است که برای ورود به این حوزه برنامهریزی کنید. آیا در هنگام راهاندازی تولیدی لباس میخواهید برند خود را داشته باشید یا از مشتری سفارش قبول کنید.
اما نکتهی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به این پوشاک شامل پوشاک زنانه، بچگانه، مردانه و... میشود باید مشخص کنید که برندی که قصد دارید از آن در بازار استفاده کنید میخواهد چه نوع پوشاکی تولید کند آیا پوشاکی که میخواهید تولید کنید بچگانه است یا تصمیم به تولید پوشاک زنانه دارید.
در زمان اجرایی کردن این فعالیت، مواردی گریبان گیرتان خواهید شد که تصور نمیکردید اهمیت زیادی داشته باشد.
مکان یک کارگاه تولیدی هم نظیر این موارد هست که باید با دقت و توجه خاصی به آن نگاه کرد. مثلاً یک تولیدی که از همصنفان و بازار کار خود دور است، هیچگاه نباید انتظار زیادی از کارگاه و مشتریان خود داشته باشد.
اخذ جواز کسب هم از مواردی است که بودنش اگرچه مزایای آنچنانی ندارد ولی اجباری است.
برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، اخذ مجوز اهمیت بالایی دارد. برای این امر میتوانید به اتحادیههای مربوطهی شهر خود مراجعه و با ارائهی مدارک، جواز کسب دریافت کنید.
طبق اطلاعاتی که در این اتحادیه در مورد پروانهی کسب ارائه داده است مدارکی که برای کسب این مجوز نیاز است عبارتاند از:
تأسیس کلینیک کاشت مو و زیبایی در حال حاضر به یکی از کسبوکارهای پردرآمد و پرمخاطب در کشور تبدیلشده است.
با توجه به گسترش علاقه و رغبت مردم بهخصوص بانوان از خدمات زیبایی مربوط به پوست و مو و بهخصوص لیزر، این امکان برای علاقهمندان به فعالیت در این حوزه به وجود آمده است که با یک سرمایهگذاری معقول به درآمد مناسبی در جامعه امروزی دست پیدا کنند.
کلینیک در لغت به معنی مطب و درمانگاه است و کلینیک زیبایی به درمانگاهی گفته میشود که با مجوز وزارت بهداشت و پس از دریافت پروانه تخصصی خدمات مربوط به زیبایی میتواند خدمات ویژه درمانهای زیبایی را ارائه دهد.
مجوز تأسیس کلینیک زیبایی تنها به پزشک متخصص درزمینهٔ زیبایی بهخصوص پزشک پوست و مو و زیبایی داده میشود.
اگر قصد تأسیس کلینیک زیبایی رادارید حتماً در وهله اول اقدام به دریافت مجوز جهت تأسیس کلینیک زیبایی را داشته باشید.
چراکه نداشتن مجوز باعث میشود که شما علاوه بر اینکه با جرائم و تعطیلی کسبوکار خود مواجه خواهید شد، اعتماد مشتریان را نیز از دست خواهید داد و حتی در تبلیغات شما هم تأثیرات قابلتوجهی را خواهد داشت.
برای افتتاح کلینیک زیبایی ابتدا باید از وزارت بهداشت (نظام پزشکی) پروانه تخصصی خدمات زیبایی را دریافت کنید.
مجوز کلینیک زیبایی تنها به پزشک متخصص زیبایی داده میشود و بهتر است حداقل یک پزشک متخصص زیبایی در مجموعه مشغول به فعالیت باشد، اما برای دریافت مجوز کلینیک زیبایی شما به یک متخصص و یک پزشک عمومی نیاز خواهید داشت، البته شما با کمک یک پزشک عمومی و استفاده از پروانه طبابت وی میتوانید اقدام به راهاندازی یک موسسه جهت ارائه خدمات زیبایی کنید.
با توجه به درامد مناسب این شغل، تأسیس و راهاندازی کلینیک زیبایی میتواند درآمد بسیار مناسبی را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد؛ و بسته به نوع فعالیت شما درآمد آن به ماهی 300 تا 700 میلیون تومان متغیر باشد.
با توجه به هزینههای ملک، تجهیزات، تبلیغات و حتی میزان حقوق و دستمزد پرسنل هزینههای تأسیس کلینیک زیبایی کاملاً تغییر است؛ و اگر بخواهید تمامی این خدمات را در کلینیک زیبایی خود داشته باشید، نیاز به سرمایهگذاری بین 7 تا 15 میلیارد تومان خواهید داشت؛ و با این سرمایهگذاری شما به درآمد سالانه 3 تا 6 میلیارد تومان خواهید رسید.
برای تأسیس کلینیک زیبایی شما نیاز به داشتن فضای حداقل صد متر خواهید داشت.
مهمترین شرایط مکان کلینیک زیبایی