بوقچی

بوقچی

نگاه متفاوت به تبلیغ برای کسب و کار شما
بوقچی

بوقچی

نگاه متفاوت به تبلیغ برای کسب و کار شما

حروف چینی و تایپ

آشنایی با شغل حروف چینی و تایپ

شغل تایپیست ازجمله مشاغلی است که اغلب افرادی که نیاز به شغل دوم دارند به سراغ این شغل می‌روند. در اصل تایپ نمودن در اصل به معنای نوشتن به‌وسیله انگشتان دست و هم‌چنین صفحه‌کلید است.

به علت اینکه امروزه انواع اسناد و هم‌چنین نوشتارها به‌صورت الکترونیکی است، پس شغل تایپیست دارای اهمیت بسیار زیادی است؛ زیرا که تایپ ازجمله مهم‌ترین وسایلی است که در جهت نوشتن الکترونیکی است و اغلب ازجمله رایج‌ترین انواع تایپ، از طریق صفحه‌کلید انجام می‌شود.

پس به همین دلیل است که مسلط بودن بر روی صفحه‌کلید دارای اهمیت بسیار زیادی است. این روزها تایپ را از طریق تایپ ده انگشتی انجام می‌دهند و از طریق تایپ ده انگشتی می‌توان به‌راحتی و با سرعتی بالاتر از قلم، متن را نوشت.

حروف چینی و تایپ

وسایل موردنیاز شغل چیست؟

1- کامپیوتر

اصلی‌ترین وسیله‌ای است که یک تایپیست برای شروع به کار به آن نیاز دارد. به علت اینکه حجم کار بسیار بالا است و نیاز مداوم به استفاده از کیبورد وجود دارد و همیشه با مشکل خرابی کیبورد درگیر می‌شود.
درصورتی‌که از لب تاپ استفاده شود که به‌مراتب از خرید یک کیبورد نو هزینه‌های بیشتری دارد.

2- پرینتر

درصورتی‌که تایپیست در منزل کار خود را انجام دهد، نیاز چندانی به استفاده از پرینتر ندارد و می‌توان برای انجام پرینت به مؤسسات مراجعه نماید و با گرفتن تخفیف از پرینت‌های خود نیز دارای سود شوند.
درصورتی‌که فرد یک دستگاه پرینتر نیز تهیه نماید، در هزینه‌های فرد صرفه‌جویی می‌گردد.
درصورتی‌که فرد قصد خرید دستگاه پرینتر را داشته باشد، باید در گام اول حجم کار خود را مشخص نماید و بعدازاین مرحله سپس اقدام به خرید کند.

3- اسکنر

از دیگر وسایلی که یک شغل تایپیست احتیاج دارد، دستگاه اسکنر است. در برخی از متونی که تایپ می‌شود، دارای یک عکس و یا نموداری است که نیاز به اسکنر است.
درصورتی‌که فرد نیاز به دستگاه اسکنر دارد، نیاز به دستگاه پرینتر نیز است. درصورتی‌که فرد این دستگاه را تهیه نماید، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و درنهایت نیاز به فضای کمتری نیز است.

4- صندلی و میز خوب و راحت

از دیگر وسایلی که موردنیاز یک تایپیست است، یک صندلی و میز استاندارد و ارگونومیک است.
فردی که در شغل تایپیست مشغول به فعالیت می‌گردد، در مدت طولانی باید پشت سر هم از آن‌ها استفاده نمود.
درصورتی‌که از میز و صندلی خوبی استفاده نشود، به‌مرور باعث ایجاد دردهایی در ناحیه کمر فرد می‌گردد.

مزایا و معایب این شغل چیست؟

شغل تایپیست ازجمله مشاغلی است که نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارد و همه افراد می‌توانند با کسب مهارت تایپ ده انگشتی به این کار مشغول شوند.

این شغل نیاز به بودجه چندانی ندارد و می‌توان یا تهیه یک کامپیوتر مشغول به این کار شد. دارای حاشیه سود بالاتری نیز است.

در ضمن می‌توان برای شروع به این کار از یک فضای نسبت کوچکی نیز اقدام نمود و نیاز به فضای چندانی ندارد.

از دیگر معایبی که برای شغل تایپیست می‌توان برشمرد این است که فرد به علت یکجانشینی به مدت طولانی ممکن است دچار درد ناحیه در عضلات کمر، دست و بازو شود.

از دیگر آسیب‌هایی که می‌توان برای این شغل بیان نمود، ضعیف شدن چشم به علت نگاه نمودن طولانی‌مدت به صفحه مانیتور صورت می‌گیرد.
در ضمن این‌گونه از مشاغل دارای درآمد چندانی نیست و تعرفه‌ای که این افراد بابت انجام کار خود دریافت می‌کنند، بستگی به محل و مکانی دارد که فرد مشغول به فعالیت می‌گردد.

این نوع نرخ‌ها با توجه به استفاده از این مکان‌ها نیز دارای تفاوت است. در ضمن فرد می‌تواند برای اطلاع از نرخ منطقه خود نیز به اتحادیه و یا مؤسساتی که در این زمینه فعالیت می‌نمایند مراجعه کند.

بهترین شغل‌ها برای تایپیست چیست؟

ممکن است مسیر شغلی برای تایپیست‌ها چندان روشن نباشد، اما نباید اشتباه نمود زیرا که افرادی که شغل تایپیست را انتخاب می‌نمایند نیز می‌توانند دارای آینده موفقی باشند.

ازجمله مشاغلی که یک تایپیست می‌تواند در آن مشغول به فعالیت گردد، رونویسی است.
رونویسی معمولاً برای شرکت‌های تجاری، قانونی و یا پزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
نیز موقعیت دیگر شغلی است که این افراد می‌توانند از آن منبع درآمد داشته باشند.
فرد در این حوزه شغلی با شنیدن صدا و تبدیل آن به متن می‌تواند برای خود کسب درآمد کند.
به بیان ساده‌تر در این شغل یک صوت را به‌صورت زنده یا ضبط‌شده شنید و هم‌زمان آن را به متن تبدیل نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد