بوقچی

بوقچی

نگاه متفاوت به تبلیغ برای کسب و کار شما
بوقچی

بوقچی

نگاه متفاوت به تبلیغ برای کسب و کار شما

بانک

بانک و موسسه اعتباری

بانک و موسسه اعتباری و مالی یکی از انواع شرکت‌هایی است که در سال‌های اخیر در ایران به‌صورت خصوصی نیز می‌تواند به ثبت رسیده و فعالیت کند.

در ایران برای ثبت بهترین گزینه و در اصل قانونی‌ترین نوع شرکت برای ثبت شرکت سهامی عام است.

برای ثبت بانک در قالب سهامی عام حداقل چند نفر باید بود؟

ابتدا باید با مشارکت حداقل 5 نفر شرکت به ثبت برسد که بتوانند حداقل 5 میلیون ریال به‌عنوان سرمایه اولیه را تعهد و 35 درصد از آن را در حسابی متعلق به شرکت و به نام شرکت تادیه نمایند. ولی ثبت شرکت سهامی عام تفاوت‌هایی دارد.
مثلاً میزان سرمایه لازم باید از طرف بانک مرکزی اعلام شود.

بانک

مؤسسین باید چه کنند؟

هر یک از این مؤسسین باید میزانی از سرمایه شرکت را تعهد نمایند و در اساسنامه این شرکت‌ها میزان سهام را با تقسیم آن به قطعات کوچک‌تر مشخص نموده و متناسب با آورده نقدی و غیر نقدی هر یک از سهامداران آن را در بین خود تقسیم نمایند.
در این نوع شرکت‌ها به دلیل سرمایه‌ای و سهامی بودن آن‌ها هر یک از سهامداران تنها به‌اندازه مبلغ اسمی سهام خود در شرکت مسئولیت دارند و هیچ نیازی نیست برای جبران خسارت و بدهی‌های شرکت از اموال و دارایی‌های خود صرف کنند.

به دلیل اینکه ثبت باید در قابل سهامی عام باشد باید اغلب سهام این شرکت به مردم واگذار شود.
سهامداران بانک‌های خصوصی و مؤسسات مالی و اعتباری باید از اشخاص حقیقی ایرانی باشند و اگر از اشخاص حقوقی هستند باید مالکیت 75 درصد از دارایی‌های آن‌ها در اختیار اشخاص حقیقی ایرانی باشد.

برای تأسیس اولین قدم چیست؟

برای تأسیس اولین قدم و مهم‌ترین قدم دریافت مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

این مجوز تنها برای تشکیل پرونده ثبتی و پذیره‌نویسی فروش سهام توسط بانک مرکزی صادر می‌شود.

در نظر داشته باشید این مجوز به معنای تأسیس بانک و یا موسسه اعتباری تلقی نمی‌شود. این مجوز از الزامات موردنیاز اداره ثبت شرکت‌ها برای تأسیس مورد مذکور است.

ضمناً برای تأسیس شعب نیز مجدداً باید بانک مرکزی مجوز صادر نماید.
هرچند شرکت‌های سهامی عام در ایران سهام از نوع بی‌نام صادر می‌کنند ولی طبق مجوز و مطابق با قوانین و مقررات اداره ثبت شرکت‌ها سهام شرکت‌های سهامی عام بانکی و اعتباری باید بانام صادر شود.

اشخاص مؤسس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی ایران که شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند برای ثبت اقدام نمایند.

این افراد باید تقاضایی به همراه پیش‌نویس اساسنامه و مدارک لازم مطابق با دستورالعمل‌های لازم را برای بانک مرکزی ارسال تا درخواست آن‌ها توسط کارشناسان این بانک بررسی شود و در صورت تأیید مجوز صادر خواهد شد.

باید در نظر داشت که هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه حتی در زمان ثبت شرکت باید با هماهنگی و تأیید بانک مرکزی باشد.

متقاضیان ثبت و تأسیس باید دارای حسن شهرت در حوزه‌های مالی و حرفه‌ای باشند و هیچ‌گونه سابقه محکومیت قضایی و کیفری نداشته باشند.

حداقل چند سال را باید در رزومه کاری خود داشته باشیم؟

متقاضیان باید سابقه فعالیت به مدت حداقل 5 سال را در نظام بانکی در رزومه فعالیت خود داشته باشند. ضمن اینکه اشخاص حقوقی که سهامدار و یا شریک در سایر بانک‌های دولتی باشند نمی‌توانند در تأسیس بانک‌های خصوصی مشارکت نمایند.

از دیگر شرایط تأسیس بانک خصوصی در ایران این است که متقاضیان قادر به تأمین و تکمیل سرمایه موردنیاز در شرایط اضطراری و در صورت عدم‌کفایت سرمایه و همچنین در صورت زیان دهی را داشته باشند.

اعضا هیئت‌مدیره بانک‌های خصوصی و مؤسسات اعتباری باید از بین سهامداران الزاماً انتخاب شوند و این اعضا باید در سوابق خود مهارت‌ها و تخصص‌های لازم بانکداری را داشته باشند.

شرایط اعضای هیئت‌مدیره چیست؟

تمامی اعضا هیئت‌مدیره تنها باید در همین بانک عضویت داشته باشند و عضویت آن‌ها در سایر بانک‌های دولتی و خصوصی خلاف قوانین ثبت است مگر اینکه خود بانک مرکزی مجوز مشارکت برخی از آن‌ها در سایر بانک‌ها را به هر دلیل صادر کرده باشد.

شرکا حقوقی که خواستار مشارکت در تأسیس هستند باید ترازنامه و مدارک فعالیت سه سال اخیر شرکت خود را تسلیم به بانک مرکزی برای بررسی لازم بکنند.

چه مرجعی میزان سرمایه لازم جهت تأسیس را اعلام می‌کند؟

بانک مرکزی برای تأسیس میزان سرمایه لازم را اعلام می‌کند و متقاضیان باید بتوانند میزان اعلام‌شده را با فروش سهام از طریق پذیره‌نویسی تادیه نمایند.

ضمناً هرگونه فعالیت بانکی خاص مانند فعالیت‌های ارزی و بین‌المللی تنها در بانک جدید با مجوز است. همچنین هیچ یک نمی‌تواند بیشتر از یک درصد از سهام بانک‌های خصوصی را در اختیار داشته باشد مگر اینکه مجوز آن صادر شده باشد.

نکات مهم در تأسیس بانک خصوصی

  • سهام خصوصی قابل‌عرضه در بورس اوراق بهادار است.
  • هدف از تأسیس نباید تأمین منابع مالی برای سهامداران و اشخاص خاص دیگری باشد.
  • سرمایه موردنیاز برای تأسیس نمی‌تواند با دریافت وام از سایر مؤسسات مالی و اعتباری تادیه شود.
  • هر زمان بانک مرکزی به خلاف مدارک و مستندات ارائه‌شده توسط متقاضیان واقف شود می‌تواند مجوز را لغو و جلوی فعالیت آن را بگیرد.
  • بانک مرکزی در خصوص انواع سیاست‌های پولی و اعتباری و قوانین و مقررات دیگر در این مؤسسات و بانک‌ها به‌عنوان قانون‌گذار و متولی نظارت شناخته می‌شود و هرگونه ابلاغ و قانون مصوب بانک مرکزی باید اجرایی شود.
  • این نوع ثبت از مهم‌ترین و مشکل‌ترین نوع شرکت‌های خصوصی در ایران است که قوانین و مقررات خاص و منحصربه‌فرد خود را دارد و باید دقیقاً مطابق با الگوهای بانک مرکزی و قوانین اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد.
  • هرگونه تغییر و حرکتی در این مؤسسات باسیاست‌های بانک مرکزی باید همسو بوده و مجوز لازم را از این بانک باید دریافت نموده باشید.
  • پیشنهاد می‌کنیم به‌هیچ‌عنوان برای ثبت بانک و موسسه مالی و اعتباری بدون مشاوره با وکلای خبره و مجرب موسسه حقوقی ویونا اقدام نکنید.
  • تبعات هرگونه اشتباه در ثبت این نوع شرکت‌ها بسیار سنگین خواهد بود و به همین دلیل باید با دقت و شناخت کامل از موضوعات حقوقی انجام شود.

آموزشگاه زبان

آشنایی با شغل آموزشگاه زبان

امروزه ضرورت آموزش زبان، خصوصاً زبان انگلیسی که به‌عنوان زبان بین‌المللی شناخته‌شده و در تمامی رشته‌های تحصیلی می‌توان وجود آن را مشاهده کرد، ثابت‌شده است.

ازاین‌رو بازار کار افرادی که دارای آموزشگاه‌های زبان خارجی بوده روزبه‌روز رونق یافته و علاقه‌مندانی را برای تأسیس مؤسسات آموزشی به خود جذب کرده است.

شرایط تأسیس آموزشگاه زبان

همان‌طور که می‌دانید تنها مرجع صدور مجوز برای فعالیت آموزشگاه‌های زبان خارجه، جهت آموزش افراد زیر 20 سال وزارت آموزش‌وپرورش است و اگر گروه سنی بزرگ‌سال باشد باید از طریق وزارت علوم و گردشگری برای اخذ مجوز اقدام نمود.

برای تأسیس آموزشگاه زبان ابتدا باید مشخصات شخص مؤسس موردبررسی قرارگرفته و سپس مراحل دریافت مجوز طی شود.

بر این اساس مؤسس مراکز آموزشی زبان مانند زبان انگلیسی، فرانسه، ترکی و ... باید دارای شرایط زیر باشد:

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • معتقد بودن به دین اسلام یا ادیان موجود در قانون جمهوری اسلامی
  • داشتن صلاحیت‌های اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و عدم وابستگی به رژیم قبلی
  • دارا نبودن سوءپیشینه و داشتن سلامت جسمی و روانی
  • داشتن برگ‌پایان خدمت یا معافیت دائم سربازی (برای آقایان)
  • دارا بودن حداقل 30 سال
  • برخورداری از مدرک حداقل کارشناسی (لیسانس)
  • تأهل برای مردان
  • داشتن حداقل دو سال سابقه کار آموزشی تمام‌وقت یا 4 سال پاره‌وقت که مورد تأیید نهادهای رسمی باشد.

آموزشگاه زبان

مراحل صدور مجوز تأسیس آموزشگاه زبان

  • پذیرش درخواست متقاضی صدور جواز و تکمیل پرونده توسط مدیریت فنی و حرفه‌ای یا آموزش‌وپرورش استان
  • بررسی پرونده ازنظر مدارک و تطبیق با مصادیق و اولویت‌های سرمایه‌گذاری در واحد صدور مجوز مدیریت آموزش‌وپرورش استان
  • تکمیل پرسشنامه جواز تأسیس توسط متقاضی
  • ارسال پرونده به انضمام فرم شماره یک به اداره مربوطه برای بررسی، اصلاح و تأیید
  • ارجاع پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسیس
  • علاوه بر مراحل گفته‌شده، متقاضیان می‌بایست مدارک زیر را نیز تهیه و در موعد مقرر برای دریافت مجوز تأسیس آموزشگاه زبان ارائه نمایند.
  • ارائه درخواست کتبی به مدیریت فنی حرفه‌ای یا آموزش‌وپرورش استان
  • اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
  • تصویر پایان خدمت یا معافیت
  • تصویر مدرک تحصیلی و سوابق کاری
  • یک قطعه عکس از هر یک از شرکا
  • تکمیل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح آموزشگاهی

تجهیزات و امکانات ساختمانی آموزشگاه زبان

  • ساختمان باید دسترسی آسان داشته باشد.
  • ظاهر و فضای داخلی ساختمان باید شرایط مناسبی داشته باشد.
  • ساختمان باید در محدوده مجاز و در حریم قانونی از سایر آموزشگاه‌ها و در خیابان اصلی واقع‌شده باشد.
  • ساختمان باید مستقل و تک منظوره بوده و در صورت استیجاری بودن، دارا حداقل 3 سال قرارداد باشد.
  • ساختمان باید دارای حداقل 8 کلاس با ظرفیت 14 تا 18 نفر مجهز به میز و صندلی، سیستم صوتی، تخته وایت بورد و نور کافی باشد.
  • ساختمان باید نسبت به ایجاد کانتر پذیرش و ثبت‌نام، اتاق مدیریت و مدرسین، نمازخانه و ... اقدام نماید.
  • دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب باشد.
  • مجهز به دو خط مستقل تلفن و اینترنت پرسرعت باشد.
  • ساختمان باید با استانداردهای اداره اماکن مطابقت داشته باشد.

پیتزا و ساندویچ

آشنایی با شغل پیتزا و ساندویچ

در دنیای امروز کودک و نوجوان، بزرگ‌سال و پیر عاشق پیتزا هستند، باید راه‌اندازی این شغل را را یکی از ایده‌های پول‌ساز صنعت رستورانی بدانیم.

اگر هوشمندی کامل در انتخاب لوازم و تجهیزات موردنیاز برای پیتزا و ساندویچ داشته باشید، می‌توانید با یک مدیریت عالی، دستگاهی پول‌ساز برای خود راه‌اندازی کنید.

در ابتدا باید درک درستی از طبع و سلیقه مشتریان خود در بازار هدف داشته باشید.
اگر می‌خواهید دریکی از خیابان‌های لوکس با بافت ثروتمند کسب و کار خود را راه بیندازید، بهتر است به فکر افتتاح یک پیتزافروشی ایتالیایی باشید؛ اما همین مغازه در مرکز شهر، باید پیتزاهایی با خمیر آمریکایی، ضخیم و با نرخی پایین‌تر عرضه کند.

در حقیقت اگرچه ماهیت یکسان است، اما برای راه‌اندازی منتهی به کسب درآمد آن، باید سیاست‌گذاری درستی داشته باشید.

پیتزا و ساندویچ

چه مکانی برای پیتزافروشی مناسب است؟

ابتدا باید در انتخاب محل فیزیکی راه‌اندازی کسب‌وکار رستورانی خود، هوشیارانه عمل کنید.
در خصوص یک پیتزافروشی باید محلی دنج و در خیابانی با جای پارک مناسب را انتخاب کرده و یا درست به قلب و مرکز شهر و در دل خیابان‌های شلوغ و پر رفت‌وآمد بروید.

انتخاب برند و لوگو

برند و لوگوی خود را طوری انتخاب کنید که یادآور کسب‌وکار پیتزافروشی شما باشد. استفاده از رنگ‌های قرمز و سبز در این لوگو می‌تواند یادآور خوبی درزمینهٔ فروش پیتزا محسوب شود.
لازم است که پیش از افتتاح، تبلیغات مؤثر و مناسبی در خصوص برند و لوگوی خود داشته و از پتانسیل فضای شبکه‌های اجتماعی در این زمینه استفاده کنید.

چه تجهیزاتی لازم است؟

مرحله بعدی به خرید تجهیزات پیتزافروشی مربوط می‌شود. در این مرحله لازم است که تجهیزات آشپزخانه را تهیه‌کرده و همین‌طور درصورتی‌که رستوران شما دارای سالن است، میز و صندلی‌های مناسب را خریداری کنید.

بسته به این‌که سبک پیتزافروشی شما چطور است، طراحی سالن و پیشخوان آن را انجام دهید. بدیهی است که یک پیتزافروشی با استایل ایتالیایی، شرایط به‌مراتب متفاوتی دارد و در یک شعبه معمولی نیز با سبک دکوراسیون دیگری روبرو هستیم.

منوی پیتزا و ساندویچ

در منوی پیتزافروشی خود، باید انواع پیتزا را جای‌داده و در قیمت‌گذاری دقت ویژه‌ای داشته باشید.
قیمت‌گذاری شما باید کاملاً رقابتی بوده و برای منطقه‌ای که در آن قصد شروع را دارید، توجیه‌پذیر باشد. همین‌طور در انتخاب نوشیدنی‌ها ابتکار به خرج داده و انواع سالاد را در منوی خود جای دهید.

هزینه‌های راه‌اندازی را تخمین بزنید.

هزینه‌های راه‌اندازی پیتزا و ساندویچ را با در نظر گرفتن همه‌چیز، برآورد سازید.
این هزینه‌ها شامل هزینه‌های خرید تجهیزات موردنیاز آشپزخانه، هزینه‌های سالن، بسته‌بندی، دکور، بخش بیرون بر، حقوق پرسنل و غیره خواهد بود.
تا جایی که امکان دارد با کمک گرفتن از مشاوران راه‌اندازی رستوران، هزینه‌های خود را کاهش دهید.

هزینه بسته به این‌که دارای سالن غذاخوری باشد و یا فقط یک پیتزافروشی بیرون بر برپا کرده باشید، متفاوت خواهد بود.
در حالت اول به بودجه بیشتری نیاز خواهید داشت و باید در شرایط اقتصادی فعلی، روی چیزی بین 100 تا 300 میلیون تومان، بسته به ابعاد و سطح فکر کنید.

اما اگر قصد راه‌اندازی پیتزافروشی بیرون بر و بدون سالن رادارید، با چیزی کمتر از 100 میلیون تومان یا در حدود 50 تا 80 میلیون تومان، قادر به انجام این کارخواهید بود.

پلیس راهور

وظایف پلیس راهور چیست؟

  • برنامه‌ریزى و هدایت فعالیت‌هاى راهنمایى و رانندگى به‌منظور تأمین نظم عبور و مرور، اجراى مقررات راهنمایى و رانندگى و حمل‌ونقل، امور توزین و حفظ حریم راه‌ها در سطح کشور با توجه به مقررات داخلى و بین‌المللی.
  • هدایت تخصصى واحدهاى تابعه نیرو درزمینهٔ امور راهنمایى و رانندگى و حمل‌ونقل.
  • برنامه‌ریزى در جهت انجام مأموریت‌هاى خدماتى و تأمین سلامت عبور و مرور و حمل‌ونقل.
  • تدوین رویه‌ها، صدور دستورالعمل‌ها در کلیه زمینه‌هاى مرتبط باراهنمایی و رانندگى و امور حمل‌ونقل از قبیل تسهیل عبور و مرور، رسیدگى به تصادفات، آزمایش رانندگی، صدور پروانه‌ها، صدور گواهینامه بین‌المللى و پلاک ترانزیت، تبدیل گواهینامه‌هاى خارجى به ایرانی، معاینه وسایط نقلیه، شماره‌گذاری، اخذ جرائم و اجرائیات، توزین، حفظ حریم راه‌ها، مهندسى ترافیک، علائم راهنمایى و رانندگى و تجهیزات تخصصى و ملزومات موردنیاز و ابلاغ آن‌ها به واحدهاى مربوطه و نظارت بر حسن اجراى آن‌ها.
  • ابلاغ قوانین و مقررات راهنمایى و رانندگى و حمل‌ونقل و ارائه نظرات کارشناسى در جهت حل مسائل و مشکلات منتقله از طریق واحدهاى راهنمایى و رانندگی.
  • بررسى مستمر قوانین، مقررات، رویه‌ها و دستورالعمل‌هاى موجود و ارائه پیشنهاد‌ها لازم درزمینهٔ اصلاح آن‌ها، حذف تشریفات زائد، سادگى و یکنواختى امور و بهبود روش‌ها.
  • بررسى نیازمندى‌هاى ترافیکى و تعیین اقلام موردنیاز و اولویت‌ها و ارائه پیشنهاد‌ها لازم به مبادى ذی‌ربط جهت تهیه و تحویل و پیگیرى موضوع تا اخذ نتیجه.
  • کنوانسیون‌هاى بین‌المللی و نتایج تحقیقات حاصله به واحدهاى تابعه، جهت ارتقاء سطح دانش تخصصی.
  • جمع‌آوری آمارهاى موردنیاز و تجزیه‌وتحلیل و نگهدارى آن‌ها به‌منظور استفاده در تدوین طرح‌ها، روش‌ها، رویه‌ها و دستورالعمل‌هاى اجرایى و انعکاس آن به مراجع ذی‌ربط برابر دستورالعمل‌هاى مصوب.

پلیس راهور

شرایط عمومی استخدام

  • اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام
  • اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه فقیه و آمادگی فداکاری درراه اهداف آن‌ها
  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سابقه عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی در زمان تقاضای استخدام
  • عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی
  • نداشتن سوءپیشینه کیفری
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • داشتن شرایط تحصیلی و یا تخصصی لازم برای خدمت موردنظر
  • داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت موردنظر

رشته‌های تحصیلی موردنیاز:

  • مهندسی صنایع (گرایش مدیریت سیستم و بهره‌وری)
  • مترجمی زبانه‌ای خارجی
  • زبان و ادبیات انگلیسی
  • مدیریت اجرایی و دولتی
  • حقوق (کلیه گرایش‌ها)
  • جامعه‌شناسی
  • علوم ارتباطات اجتماعی
  • روانشناسی گرایش عمومی و تربیتی
  • جغرافیا (کلیه گرایش‌ها)
  • افکار سنجی
  • مدیریت دولتی
  • علوم تربیتی
  • تربیت‌بدنی و علوم ورزشی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • مدیریت امور امداد در سوانح
  • آمار (کلیه گرایش‌ها)
  • فیزیک (کلیه گرایش‌ها)
  • مهندسی ترافیک

تجهیزات پزشکی

فروشگاه تجهیزات پزشکی

فروشگاهی که در آن انواع تجهیزات موردنیاز برای خدمات پزشکی و دندان‌پزشکی ارائه می‌شود.

مزایا و معایب فروشگاه لوازم پزشکی چیست؟

  • سرمایه اولیه برای راه‌اندازی شغل فروش لوازم پزشکی زیاد است.
  • بازدهی و سوددهی بسیار خوبی دارد.
  • فعالیت بدنی و سختی کار در شغل لوازم پزشکی پایین است.
  • تنوع محصول و دامنه‌ی فضای کاری بسیار بالاست که کار را پیچیده و سخت می‌کند.
  • نیاز به مغازه با موقعیت مکانی خوب برای شغل فروش لوازم پزشکی بسیار حیاتی است.
  • این شغل کمی اطاعات و تخصص نسبت به محصولات نیاز دارد.

تجهیزات پزشکی

سرمایه اولیه برای راه‌اندازی فروشگاه تجهیزات پزشکی چقدر است؟

سرمایه اولیه برای راه‌اندازی شغل فروش لوازم پزشکی به سه بخش اساسی تقسیم می‌شود:

  1. اجاره‌بهای فروشگاه که قطعاً برای بازدهی بالا باید در موقعیت خوب و متناسب باشد.
  2. خرید تجهیزات و دکوراسیون فروشگاه.
  3. هزینه‌ی خرید محصولات فروشگاه که با توجه به متراژ فروشگاه و رسته کاری مشخص می‌شود.

محصولات فروشگاه تجهیزات پزشکی

  • ابزار و دستگاه‌های غیر الکترونیکی پزشکی، جراحی، دندانپزشکی و دامپزشکی مانند سرنگ، دستگاه بیهوشی، تجهیزات انتقال خون، گیره‌های جراحی و دماسنج‌های پزشکی، دستگاه‌های الکترومکانیکی و الکتروتراپی، دستگاه اشعه ایکس
  • وسایل جراحی
  • ابزار و تجهیزات دندانپزشکی
  • آزمایشگاه‌های دندانپزشکی
  • تخت بیمارستان و سایر مبلمان تخصصی بیمارستان
  • تجهیزات ایمنی شخصی

میزان درآمد فروشگاه تجهیزات پزشکی چقدر است؟

واقعیت این است که اگر فروشگاه در منطقه‌ای واقع شود که دارای چندین بیمارستان، فروشگاه‌های لوازم پزشکی، ترافیک وسایل نقلیه و حضور برندهای باکیفیت است، ممکن است، جذب مشتری بسیار ساده خواهد بود؛ و به میزان درآمد ایده آل برسید.

کارشناسان معتقدند که این صنعت در بازه 2020 تا 2025 با نرخ سالانه 1.9 درصد خواهد داشت.

سوددهی فروشگاه چقدر است؟

سوددهی با توجه به نوع محصول متفاوت است و حاشیه سود چیزی بین 20 تا 40 درصد است.

جواز کسب این فروشگاه را چطور باید تهیه کرد؟

جواز کسبی که خود اتحادیه ارائه می‌دهد.

شناسه فعالیت که آن هم برای خودش جوازی هست اداره تجهیزات پزشکی استان می‌دهد.

برای راه‌اندازی فروشگاه لوازم پزشکی در مرحله اول باید شرایط اخذ پروانه کسب را داشت. این شرایط عبارت‌اند از مراجعه به اتحادیه مربوط و تقاضا برای اخذ مجوز که باید مراحلی را پشت سر گذاشت. با مراجعه به اتحادیه فروشگاه لوازم پزشکی استان و یا شهر باید درخواست مجوز ارائه شود.

پس‌ازآن باید مدارک مربوط به تحصیل، فتوکپی شناسنامه، کارت پایان خدمت (برای آقایان)، کارت ملی، سند اجاره‌نامه و یا کپی از سند در صورت خریداری شدن ملک،‌ معاینه پزشکی،‌ گواهی عدم اعتیاد،‌ گواهی عدم سوءپیشینه، تأییدیه اماکن و … به اتحادیه ارائه شود.

در صورت تکمیل بودن تمامی مدارک خواسته‌شده پروانه کسب از سوی اتحادیه به متقاضی ارائه می‌شود.