بوقچی

نگاه متفاوت به تبلیغ برای کسب و کار شما

بوقچی

نگاه متفاوت به تبلیغ برای کسب و کار شما

آژانس مسافرتی

راه‌اندازی یک آژانس مسافرتی چه پیش‌نیازهایی دارد؟

سفر همیشه بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسان‌ها بوده، چه آن زمان که روزها و ماه‌ها درراه بودند تا به مقصدشان برسند و چه حالا که انواع وسایل حمل‌ونقل، سفر را در دسترس تر از هرزمانی کرده است.

حالا که دنیای گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و خود تبدیل به یک صنعت شده، علاقه‌مندان زیادی مشتاق فعالیت در این زمینه شده‌اند.

آژانس مسافرتی

به‌طورکلی 3 نوع مجوز برای راه‌اندازی شرکت‌های مرتبط با خدمات مسافرتی داریم که هرکدام وظیفه‌ی مخصوص به خود رادارند:

مجوز بند «الف»

با اخذ این مجوز می‌توانید یک دفتر خدمات هواپیمایی تأسیس کنید که اقدام به صدور انواع بلیط‌های سیستمی در چارت کاری شما می‌گنجد.

مجوز بند «ب»

حالا می‌رسیم به مجوز موردنظرمان برای تأسیس یک دفتر خدمات مسافرتی. با اخذ مجوز بند «ب» می‌توانید دفتری تأسیس کنید که انواع خدمات گردشگری مانند برگزاری تورهای ورودی، خروجی و داخلی در حیطه‌ی اختیاراتتان قرار می‌گیرد.

مجوز بند «پ»

و اما مجوز بند «پ» که پیش‌نیاز راه‌اندازی دفتر خدمات زیارتی محسوب می‌شود. افرادی که این مجوز را دریافت می‌کنند، می‌توانند سفرهای زیارتی و حج را برگزار نمایند.

چه مدارکی باید ارائه دهیم تا مجوز صادر شود؟

اشخاص حقیقی باید:

  • تابعیت ایران داشته باشند.
  • متدین به دین اسلام یا سایر ادیان به رسمیت شناخته‌شده در قانون اساسی باشند.
  • گواهی مبنی بر عدم اعتیاد و عدم سوءپیشینه‌ی کیفری بنا به تأیید مراجع ذی‌صلاح ارائه دهند.
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان الزامی است.
  • برای ثبت این درخواست باید حداقل 25 سال داشته باشید.
  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
  • داشتن سابقه کار مرتبط

چه مراحلی برای ثبت‌نام باید طی کرد؟

برای اخذ مجوز باید در سامانه‌ی جامع دفاتر خدمات مسافرتی ثبت‌نام کنید
مدارک ذکرشده را در آنجا آپلود کنید.

تأسیس آژانس مسافرتی چه هزینه‌هایی دارد؟

برای تأسیس یک دفتر خدمات مسافرتی ابتدا باید مبلغ مشخصی را به ارزش 50 میلیون ریال به‌عنوان وجه تضمین تأمین کنید. البته این مبلغ هر دو سال و با توجه به نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی قابل‌تغییر است.

سپس دفتر محل کار خود را متناسب با شرایط آیین‌نامه اجاره یا خریداری نمایید. دفتری که حداقل متراژ آن باید 40 تا 70 متر باشد.

تمدید مجوز به‌صورت سالیانه هزینه‌ی مشخصی دارد که طبق مصوبات مربوط دریافت خواهد شد.

هزینه‌ی تجهیزات، استخدام پرسنل و امور جاری دفتر تقریباً آخرین هزینه‌ای است که در این روند باید در نظر داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد